Als, in het kielzog van de Tiger Woods-schandaal, was je af over de status van zijn endorsement deal met TAG Heuer, hoeft u alleen controleren van de website van het bedrijf voor het antwoord. Aangezien dit wordt geschreven, de TAG Heuer home page is voorzien van een verklaring van merk CEO Jean-Christophe Babin: "De samenwerking met Tiger Woods zal blijven", maar erkent dat het gebruik van zijn afbeelding in bepaalde markten zal worden verkleind, "afhankelijk van zijn beslissing over de terugkeer naar professionele golf. "
Wat uw mening over TigerGate, moet je toewijding van het bedrijf te bewonderen om zijn deal met Woods zelfs als er nieuwe details van zijn problemen ontstaan (hoewel men zou kunnen aannemen dat marketing execs bij Rolex, het horloge reus die Woods had onder contract voor hem te verliezen om hun concurrenten TAG, kan ademen een zucht van opluchting gelijk over nu).
Natuurlijk Tiger is niet de eerste beroemdheid horloge endorser aan schandalen en / of controverse tegenkomen. Rekening houdend met een aantal van de lotgevallen van andere dergelijke high-profile cijfers, en het gebrek aan lange termijn impact die ze op de loopbanen en verhandelbaarheid deze sterren 'hebben gehad, besluit TAG Heuer's om te rijden uit de Woods tsunami lijkt zinvol.
TAG had, in feite, hitched haar marketing wagen om een nog schandaal-prone sport figuur enkele jaren geleden. Track-and-field atleet Marion Jones werd bekend als "de snelste vrouw in leven" na haar indrukwekkende prestaties in de Olympische Zomerspelen van 2000 in Sydney, Australië, mee naar huis nemen vijf gouden medailles. Jones werd een media-lieveling en een middelpunt van TAG's "Wat ben je van gemaakt? 'Sport-horloge reclamecampagne. Het is allemaal uit elkaar viel in 2007, toen Jones toegegeven nemen van doping voor de spelen en liegen over twee grand jury onderzoek naar de beruchte BALCO geval die betrokken honkballer Barry Bonds en verscheidene andere prominente atleten. Jones nam de zwaarst getroffen van allemaal: ze verbeurd al haar medailles en diende een zes maanden gevangenisstraf. Ze is niet langer een TAG Heuer ambassadeur, maar nadenken een terugkeer naar de topsport als hoopster in de WNBA.

Spreken van de Olympische Spelen, die kan vergeten kampioen zwemmer en high-profile Omega endorser Michael Phelps en zijn historische acht gouden medaille prestaties op de 2008 Beijing games? Of, wat dat betreft, de beruchte video van Phelps doet bong klappen bij een partij minder dan een jaar later? De 23-jarige fenomeen bracht een verklaring verontschuldigen voor zijn "jeugdig en ongepast" gedrag en de hele rotzooi, voorspelbaar, blies dan vrij snel. De aanslag image Phelps deftige verloren hem zijn endorsement deal met Kellogg's Frosted Flakes ontbijtgranen, maar Omega blijkbaar nooit kregen zelfs koude voeten over de voortzetting van hun relatie.

Dan is er nog een Emmy-winnende acteur Kiefer Sutherland, de ster van "24" en frequente aanwezigheid in Baume & Mercier advertenties. Sutherland, een beruchte Hollywood hel-raiser sinds zijn begindagen in films als The Lost Boys en Stand by Me , was busted voor DUI in september 2007 - terwijl op proef voor een eerdere overtreding - en diende een 48-dagen gevangenisstraf.LA LA wordt echter Sutherland stretch achter de tralies werd afgestemd op verstoring van de verfilming van zijn populaire tv-show "24" te minimaliseren. Hoge ratings van de show voort te zetten en Sutherland doet nog steeds aantekeningen, hoewel zijn B & M-campagne heeft gesloten.

Een ander Baume & Mercier woordvoerder, acteur David Duchovny, werd een late-night clou toen hij binnenkwam ontwenningskliniek voor een verslaving aan internet porno, een life-imitatie-art twist rechtstreeks uit de Triple-X-files van het geslacht-geobsedeerde personage dat hij momenteel speelt op de Showtime-serie. "Californication" Beide Duchovny's huwelijk en carrière lijken relatief onbeschadigd door het schandaal: zijn vrouw, actrice Téa Leoni, is bij hem stonden, en de B & M tekende hij voor een grote campagne in 2009.

Zelfs een gouden jongen kan soms struikelen op een aantal slechte pers.Movado scoorde een staatsgreep als het New England Patriots quarterback Tom Brady ondertekende hij van de drie Super Bowl ringen en matinee-idool ziet, om het gezicht van de 800-serie Chronograph zijn; het zelfs bracht een speciale Tom Brady limited edition van dat horloge. Maar Brady teleurgesteld veel van zijn fans toen hij brak met zijn vriendin van drie jaar, actrice Bridget Moynahan, kort na het behalen van haar zwanger. Na het daten en uiteindelijk trouwen supermodel Gisele Bündchen (toevallig, een celebrity endorser voor Ebel, een ander horloge merk in de Movado Group) en het leiden van zijn team tot een ongeslagen reguliere seizoen en de Super Bowl verschijning in het seizoen 2007-2008, de ster QB's caddish gedrag was meestal vergeven. Vandaag, Brady Pats zijn gemunt ander kampioenschap, en Movado is nog steeds in zijn hoek.

Een nieuwe luxe horlogemerk genoemd Nubeo heeft een hele horloge lijn, genaamd Black Mamba, te profiteren van de bekendheid van de NBA-ster Kobe Bryant gemaakt. Het leiden van de Los Angeles Lakers naar een andere titel van dit jaar grotendeels herinnering aan escapades van 2003, toen de getrouwde ster werd beschuldigd van het verkrachten van een 19-jarige vrouw in een Colorado hotelkamer Bryant's van het publiek heeft gewist. De aanranding lading werd ontslagen, maar Bryant werd publiekelijk beschaamd voor zijn toegelaten overspel. Het valt nog te bezien hoe persoonlijk betrokken Bryant zal zijn in de handel brengen van Nubeo horloges en hoeveel van een publiek dat ze zullen vinden.

De jury is ook nog niet eens over de goedkeuring lot van acteur Nicolas Cage, nog steeds te zien zijn in advertenties voor Montblanc. Het is onlangs gemeld dat Cage, die een fortuin in zijn lange carrière had opgebouwd, is nu in wezen brak, als gevolg miljoenen aan de IRS voor de achterstallige belastingen en klaagt zijn business manager op de melodie van $ 20 miljoen.

Het spreekt voor zich dat de luxe horloge bedrijven, die zich richten hun waren aan een uitgesproken volwassen, verfijnde clientèle, zou meer vergevingsgezind over penselen hun celebrity ambassadeurs 'met schandaal dan een merk dat zich richt op kinderen, tieners of een meer algemeen publiek.En toch, soms een van hen zal de stekker op een celebrity contract te trekken om redenen die minder over imago en meer over de bottom line zijn.Case in point: actrice Sharon Stone, woordvoerder van Christian Dior Christal te kijken, die een enigszins onverstandige uitspraak gedaan over de aardbeving in Sichuan, China 2008 dat meer dan 68.000 mensen gedood. Onder verwijzing naar de Chinese behandeling van Tibet, Stone vroeg schertsend: "Is dat karma ... als je niet leuk dat slechte dingen overkomen?" De suggestie dat de slachtoffers kan hebben gehad aankomen genoeg om de Chinese media woedend en Dior overtuigen was, met de hoop van de uitbreiding van het merk verder in de enorme en groeiende Chinese markt voor luxe goederen, het imago van de uitgesproken ster te verwijderen van al haar marketing daar.

Dus wat is de moraal van het verhaal hier? Misschien is dit: Als het gaat om het onderschrijven van een luxe merk, kunt u cheat op uw echtgenoot, dronken rijden, smoke weed, en ontwijk de belastingen -, maar je mag nooit breken de allerbelangrijkste gebod: Gij zult niet omzet in de opkomende markten in gevaar kunnen brengen .
Bekijk meer horloge replicas en Rolex Day Date II
没有评论:
发表评论